تفاوت ژل و مزوژل چیست؟

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟

یکی از سوالاتی که معمولا مراجعین از ما می‌پرسند در خصوص تفاوت ژل و مزوژل است. در این مقاله سعی داریم به معرفی هر کدام از این روش‌ها و تفاوت آن‌ها بپردازیم.

ژل چیست؟

مواد پرکننده اغلب شامل هیالورونیک اسید هستند که به صورت تزریق ژل در لایه‌های درونی پوست استفاده می‌شوند تا ناحیه‌های مورد نظر را پر کنند. این اسید با گذشت زمان و بالا رفتن سن کاهش می‌یابد، که باعث ظاهر شدن چین و چروک‌های پوست می‌شود. از دست رفتن هیالورونیک اسید باعث کاهش ساختار و حجم پوست می‌شود. این اسید با ساختاری شبیه اسفنج به عنوان یک مرطوب‌کننده داخلی عمل می‌کند و به علاوه از جذب آب برای پر کردن نقاط خالی و اصلاحات پوست کمک می‌کند. نوع ژل مورد استفاده بسته به محل تزریق متفاوت است؛ برای مثال، ژل‌های با غلظت و فشردگی بالا برای شقیقه، گونه‌ها و زاویه فک استفاده می‌شوند، در حالی که ژل‌های با غلظت پایین برای چین و چروک‌های ظریف و زیر چشم استفاده می‌شوند. همچنین، برندهای مختلفی از ژل وجود دارند که بسته به نیازهای محل تزریق می‌توان از آن‌ها بهره برد. اگرچه تفاوت بین ژل و مزوژل زیاد نیست، اما با توجه به شرایط پوستی، انتخاب مناسب‌ترین محصول ممکن است.

معمولا موارد استفاده از آن برای:

  • کاهش عمق خطوط خنده
  • افزایش حجم لب‌ها
  • زاویه‌دهی صورت
  • رفع گودی‌های زیر چشم
  • برجسته‌سازی چانه
  • اصلاح شکل بینی و …

برخی ژل‌ها همچنین فقط خاصیت جوان‌سازی دارند و قابلیت پرکنندگی آن‌ها محدود است، به عنوان مثال ژل پروفایلو.

حال که ژل را شناختیم ببینیم مزوژل چیست؟

مزوژل یک روش جدید در زمینه جوان‌سازی پوست است که از ماده‌های خاص تشکیل شده است. در ساختار مزوژل، از هیالورونیک اسید با درصد پایین به همراه مواد مزوجوانکننده استفاده می‌شود که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، عوامل رشد بافت و کوآنزیم‌ها می‌شود. این مواد به تحریک تولید کلاژن، افزایش خون‌رسانی به بافت‌ها و اندام‌ها کمک می‌کنند.

تفاوت اصلی مزوژل با ژل در این است که به عنوان یک محصول پرکننده یا حجم‌دهنده عمل نمی‌کند. به جای آن، این مواد مشابه ترکیبات مزواست که به صورت زیرپوستی تزریق می‌شوند. در نتیجه، مزوژل به رفع چین و چروک و جوان‌سازی پوست صورت و گردن کمک می‌کند.

کاربرد مزوژل:

کاربردهای مزوژل شامل:

  • رفع خستگی و بی‌روحی پوست
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • افزایش کیفیت کلی پوست
  • افزایش درخشندگی پوست
  • رفع چین و چروک پوست

تفاوت اساسی میان ژل و مزوژل این است که ژل دارای خاصیت پرکنندگی است، در حالی که مزوژل بیشتر خاصیت جوان‌سازی دارد و برای پرکردن لایه درم استفاده نمی‌شود. به عبارت دیگر، مزوژل به عنوان یک ماده جوان‌سازی عمل می‌کند و از طریق تزریق زیرپوستی بهبودهای متعددی در کیفیت و ظاهر پوست ایجاد می‌کند.

انواع مزوژل‌های موجود

حال که با تفاوت ژل و مزوژل آشنا شدیم، بهتر است قبل از اقدام به تزریق هر یک حتما با پزشک خود مشورت کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق‌تر با کارشناسان کلینیک مانا با شماره تماس 05137606993 تماس حاصل فرمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *